پنج مورد از نوع Omicron در یک شیوع در شمال کالیفرنیا شناسایی شد



مقامات بهداشت عمومی روز جمعه گفتند که مقامات در شهرستان آلامدا پنج مورد خفیف علائم کووید-19 را شناسایی کردند که شامل نوع Omicron است.

به گفته اداره بهداشت عمومی شهرستان آلامدا، بیماران از جمله 12 مورد ابتلا به ویروس کرونا در این منطقه هستند که در مراسم عروسی در ویسکانسین در 27 نوامبر، که یکی از بیماران پس از سفر به خارج از کشور در آن شرکت کرده بود، ردیابی شدند.

آزمایشگاه دولتی از توالی ژنومی برای شناسایی 5 مورد از نوع Omicron استفاده کرد، اما مقامات گفتند که هنوز چنین آزمایشی برای هفت مورد باقی مانده از ویروس کرونا در دسترس نیست.

به گفته مقامات، بیماران بین 18 تا 49 سال سن دارند. یک نفر ساکن برکلی است. 11 نفر باقی مانده ساکنان شهرستان هستند.

مقامات گفتند که همه 12 نفر واکسینه شده بودند و اکثر آنها واکسن های تقویت کننده دریافت کرده بودند. هیچکس در بیمارستان بستری نشد.

آنها می گویند که مقامات بهداشت عمومی به افرادی که در تماس نزدیک با بیماران بوده اند اطلاع می دهند و دستورالعمل ایزوله و قرنطینه را ارائه می دهند.

وزارت بهداشت عمومی در بیانیه ای گفت: “ما هنوز نمی دانیم Omicron چگونه بر یک منطقه بسیار واکسینه شده مانند منطقه خلیج تأثیر می گذارد.” ما به ساکنان یادآوری می کنیم که واکسیناسیون همچنان بهترین محافظت را در برابر بیماری های جدی COVID-19 ارائه می دهد که می تواند منجر به بستری شدن در بیمارستان و مرگ شود.

مقامات همچنان به مردم توصیه می کنند که واکسینه شوند، از جمله واکسیناسیون تقویت کننده در صورت لزوم. در خانه بیمار بمانید؛ استفاده از ماسک در داخل خانه؛ دست هایتان را بشویید؛ اجتناب از شلوغی و فضای داخلی با تهویه ضعیف؛ و قبل و بعد از گردهمایی ها یا سفرها یا در صورت مواجهه با یک مورد مثبت تحت آزمایش قرار گیرند.

این افشاگری در همان روزی رخ داد که شهرستان سن دیگو افزایش موارد ویروس کرونا را گزارش کرد که مقامات بهداشتی به تجمعات روز شکرگزاری مشکوک هستند.

مقامات در بیانیه ای اعلام کردند که آژانس خدمات بهداشتی و انسانی شهرستان سن دیگو 1153 مورد را در روز پنجشنبه گزارش داد که در مقایسه با 600 مورد در دو روز گذشته افزایش یافته است.

اعتقاد بر این است که افزایش موارد به دلیل نوع Omicron نیست که در شهرستان سن دیگو شناسایی نشده است.

مقامات گفتند: “آخرین باری که بیش از 1150 مورد گزارش شده در 10 سپتامبر بود که 1188 مورد شناسایی شد.”

دکتر کامرون کایزر، دستیار مقام بهداشتی شهرستان، گفت که به دلیل جلسات تعطیلات نسبت به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در ماه‌های آینده تردید دارد.

کایزر در بیانیه‌ای گفت: «متاسفانه، چنین افزایش‌هایی پس از تعطیلات غیرمنتظره نیست. “ما مراقب هرگونه تغییری هستیم که Omicron ممکن است ایجاد کند، اما در گذشته شاهد افزایش‌های مشابه بوده‌ایم.”

Omicron همچنین توسط گردشگران اخیر ساکن در شهرستان لس آنجلس و سانفرانسیسکو مشاهده شده است. هر دو واکسینه شدند و هیچکدام نیاز به بستری شدن در بیمارستان نداشتند.