راهنمای انواع روغن موتور خودرو (7)

هریک از چرخ دندهها نشانگر یکی از دندههای روی دسته دنده (سرعت دنده) داخل کابین هستند. هایما توربو از آپشنهای رفاهی مناسبی نظیر: فرمان برقی، نمایشگر 7 اینچی لمسی مجهز به رهیاب ماهوارهای، دوربین 360 درجه، چراغها و برفپاککن هوشمند، تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه وسط الکتروکرومیک مجهز به نمایش فاصله تا مانع، آینههای جانبی برقی با سیستم تاشونده، چراغهای مخصوص روز، تنظیم ارتفاع چراغها از داخل، نشانگر فشار باد تایرها، سامانه ورود و استارت بدون کلید، کروزکنترل، سانروف چند حالته برقی، صندلی راننده مجهز به تنظیمات برقی و گرمکن صندلیهای جلو بهره میبرد که برای خودرویی در این رده کافی هستند. اما واقعیت این است که به غیر از تغییر نماهای جلو و عقب خودرو و طراحی مجدد کابین، تغییر دیگری در این خودرو رخ نداده. چرخدندهها: قطعاتی هستند که قدرت را از یک شفت به شفت دیگر منتقل میکنند. هایما توربو نسبت به نسخه معمولی حدود 22 اسب بخار قدرت بیشتر و 50 نیوتن متر گشتاور بیشتر دارد.


خودرو دنا پلاس هایما از نظر سطح آپشن و رانندگی خانوادگی مقداری برتری دارد اما در عوض جک حس تسلط بیشتر و مقدرای پایداری بهتر را به شما ارزانی خواهد داشت. هایما توربو با بهرهمندی از چهره مناسب، کیفیت سواری قابل قبول، سطح آپشن و شتاب کافی میتواند رقیب جدی برای محصولات این رده قیمتی به حساب آید. البته درست است که خدمات پس از فروش هایما در تمامی نمایندگیهای ایرانخودرو کشور صورت نمیگیرد و برای سرویس و تعمیرات باید به نمایندگیهای منتخب مراجعه کرد اما باز هم اگر قرار بر مقایسه با محصولاتی نظیر کوپا یا ام جی و امثالهم باشد کاملاً مشخص است که این محصول از نظر شرایط خدماتی گزینه قابل اعتمادتری نسبت به برخی از رقبای هموطنش به حساب میآید. به همین دلیل، چری برای آنکه دوباره نگاه مشتریان را به این خودرو برگرداند، پسوند «پلاس» را به نام این خودرو اضافه کرد و به این ترتیب، مدلی جدید از جتور با نام خلق شد؛ خودرویی که بهمن موتور قرار است آنرا با نام فیدلیتی پرستیژ در بازار کشورمان عرضه کند.


اگر روغن اضافهشده کیفیت خوبی ندارد، بهتر است هرچه سریعتر، اقدام به تعویض کل روغن موتور کنیم. این قطعه از نفوذ ذرات گرد و غبار به یاتاقانها و روغن داخل آنها حفاظت میکند. با هم برخی از مهمترین آنها را بررسی میکنیم. در ادامه، ویژگیها و امکانات این دو ماشین را مقایسه میکنیم. در پایان مقایسه ایکو تارا دندهای و سایپا شاهین دندهای میخواهیم به این سوال شما پاسخ دقیقی بدهیم که تارا بخریم یا شاهین؟ این گیربکسها در ترافیکهای طولانی و مسیرهای پررفتوآمد بسیار کمککننده بوده و راحتی استفاده از آنها به این است که دیگر یک دست شما بر روی دنده و پای مخالف شما بر روی پدال کلاچ قرار نمیگیرد. در خصوص گزینههای ایمنی هم وجود ترمزهای چهارچرخ دیسکی مجهز به و ، سیستم کمکی حرکت در سربالایی ، کنترل پایداری الکترونیکی ، کنترل کشش در کنار کیسههای هوا برای راننده و سرنشین کناری بههمراه ایربگهای جانبی (در مجموع چهار عدد) تا حدودی امیدوار کننده است هرچند هایما توربو توسط موسسات معتبر مورد آزمایش ایمنی قرار نگرفته و در نتیجه نمیتوانیم در خصوص میزان امنیتش، با خیال آسوده سخن بگوئیم. دید پیرامونی نیز کافیست و آینههای بزرگ فیدلیتی پرایم پوشش مطلوبی از فضای اطراف در اختیار قرار دادهاند. &;​​.


ترمزها واکنشهای مناسبی دارند و به خوبی از پس جمع و جور کردن فیدلیتی پرایم بر میآیند. در بخش مشخصات فنی، کم و بیش با خصلتهای فیدلیتی پرایم آشنا شدیم اما تست عملی چیز دیگری است و اینجا متوجه میشویم در واقعیت با چه جور خودرویی سر و کار داریم. ابعاد جمع و جور و حجمهای سادهتر بدنه جک حس تسلط بهتری به راننده میدهد و نقاط کور کمتری در محصول جک نسبت به خودروی هایما توربو خواهید داشت. اما اگر فرض را بر این بگذاریم که خریداران این ماشین قصد تهیه خودرو دست دوم را ندارند، آن وقت میتوان از جک به عنوان یکی از رقبای اصلی و نزدیک به هایما توربو یاد کرد چراکه با پیشرانه توربوشارژر و محدوده قدرتی نزدیک به هایما، شرایطی نزدیک به هموطنش از مالیات نقل و انتقال خودرو چه می‌دانید؟ – آکادمی مالی مسعود دارد. البته خبر خوب برای طرفداران هایما این است که برخلاف نمونه تنفس طبیعی، هایما توربو مجهز به دوربین 360 درجه و دوربین کمکی زیر آینه شاگرد است و در نتیجه مشکل نقاط کور آن هم تا حدود زیادی بر طرف شده که متاسفانه چنین چیزی را در خودروی جک شاهد نیستیم.