هایما S7 توربو ماشین هایما S7 توربو مشخصات هایما S7 توربو

فهرست مطالب

قیمت و خرید روغن موتور خودرو گالف CNG در دفترچه سرویس دورهای تمام خودروها، مقدار دقیق روغن چه با تعویض فیلتر روغن خودرو و چه بدون تعویض فیلتر نوشته شده است. در بعضی از خودروها، برای نمایش فشار روغن، درجه و نشانگری وجود دارد و در برخی از خودروها فقط یک چراغ است که در صورت کاهش فشار روغن از حد مشخص، چراغ روغن روشن میشود تا راننده را از کاهش فشار روغن، مطلع شود. نوع بدنه شاهین، سدان است و کوییک اس با بدنه هاچبک تولید میشود. ضمن اینکه بهتر است وقتی موتور خودرو تعمیر میشود، به خاطر نو بودن قطعات و ساییده شدن آنها تا زمان آب بندی پیشرانه که منجر به تولید برادههای فلزی میشود، روغن اول را در کارکرد پایین مثل ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ کیلومتر تعویض کنیم. همچنین گاهی مواقع برای جبران کسری روغن موتور خودرو تا تعویض بعدی، مقداری روغن سرریز میکنیم. همچنین روغن بیش از حد روان نیز ممکن است در زیر فشار از بین قطعات فرار کند و سایش شدید قطعات را در چطور از سرقت خودرو جلوگیری کنیم؟ – آکادمی مالی مسعود پی داشته باشد. پس با چکاپ خودرو قبل از سفر و در زمانهای منظم، حجم روغن موتور را بررسی کنید. با کارشناسی خودرو در زمان تعویض روغن و چکاپ ماشین قبل از سفر، میتوان از هزینهها و خرابیها در آینده جلوگیری کرد.


روغن موتور خودرو

پس باید بخار شدن را مد نظر قرار دهید و اگر روغن بیش از حد تبخیر شد، بدانید که با موتور خودرو سازگار نیست و بهتر است آن را زودتر تعویض کنید. این استاندارد بیانگر کیفیت روغن است که توسط موسسه تدوین شده و برای روغن موتورهای دیزلی و بنزینی است. اگر تعویض روغن بدون تعویض فیلتر باشد، معمولا در حدود ۲۰۰ تا ۶۰۰ سیسی روغن کمتری موردنیاز است که بستگی به سایز فیلتر روغن موتور دارد. چرا که یکی از وظایف روغن موتور، تمیزکاری آلودگیهای چسبیده به دیواره سیلندر است. اما رایجترین استاندارد برای روغن موتور، استاندارد کیفیت است که با بیان میشود و دیگری استاندارد گرانروی است که با عدد نشان داده میشود. شاخص برای موتورهای دیزلی با حرف شروع میشود. در روغنهای چند درجه یا مالتی گرید که به چهارفصل نیز شناخته میشوند، از دو عدد مثل 5برای بیان روانترین و سفتترین وضعیت روغن استفاده میشود. روغن موتور بنزینی با حرف شروع میشود که سادهترین نوع روغن است. ᠎​​!


خودرو دیگنیتی وقتی که اویل پمپ شروع به کار میکند و روغن را به تمام قسمتهای موتور میرساند، سنسور فشار روغن موتور، فشار کاری اویل پمپ را نشان میدهد. گیربکس در کنار این وظیفه مهم کارهای دیگری با درجه اهمیت متفاوت نیز انجام میدهد. نکته مهم اینکه پیشرانه تارا تقریبا مدرن و کم استهلاک است، بنابراین لازم نیست بابت خراب شدن آن نگران باشید. روغن در موتوری که روغنسوزی دارد، سریعتر کثیف میشود و کیفیت خود را از دست میدهد، پس بهتر است تا هرچه زودتر آن را تعویض کنیم. این دو سدان بهعنوان جدیدترین محصولات سایپا و ایرانخودرو، از لحاظ طراحی مدرنتر از دیگر خودروهای داخلی هستند اما در این بخش کفه ترازو به سمت شاهین سنگینی میکند زیرا درحالیکه تارا در اصل همان پژو ۳۰۱ با تغییراتی در نمای جلو و عقب است، سدان سایپا خودروی مستقلی محسوب میشود که از ابتدا طراحی شده و ازاینرو نمای پختهتر و اصولیتری دارد. سایپا هم این ماشین را به عنوان ایمنترین خودروی ملی معرفی کرده است. ᠎&;​ !


خودرو دنا پلاس

بعضی از خریداران هم گفتهاند که بعد از خرید تارا و نصب امکانات جانبی، توانستهاند بدون هیچ مشکلی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر در جاده رانندگی کنند. تارا از نظر ایمنی شبیه پژو ۳۰۱ است و از آنجاییکه پژو ۳۰۱ در آزمونهای ایمنی موسسه یورو انکپ، ۳ ستاره ایمنی گرفته است، میتوانیم بگوییم که خودروی تارا هم از نظر ایمنی در جایگاه خوبی قرار دارد. ضمن اینکه شرکتهای بزرگ خودروسازی نیز استانداردهای خود را دارند که به گستردگی استانداردهای رایج نیست. پس بهتر است همیشه ۱۰۰۰ کیلومتر زودتر از زمان لازم، روغن را عوض کنیم. همچنین ورود ناخالصیهایی مثل آب و رطوبت در اثر سوختن واشر سرسیلندر یا ترسیدن آن، ورود گرد و غبار در اثر کثیفی فیلتر هوا، وجود لجن در کف کارتر پیشرانه، کیفیت پایین روغن، سررسیدن عمر روغن در اثر کارکرد زیاد و… اگر روغن اضافهشده کیفیت خوبی ندارد، بهتر است هرچه سریعتر، اقدام به تعویض کل روغن موتور کنیم.