دیسک کمر علل ، علائم ، تشخیص و درمان دیسک کمر دکتر سارا حسینی

2001 مقایسه با علوم آزمایشگاهی: در رشته علوم ازمایشگاهی آدم با خون و بقیه ترشحات بدن سر و کار داره و به هر حال کار آزمایشگاهی هست ولی فیزیوتراپی اینجوری نیست و تا حدودی تمیزتره و خطرات بیماری های واگیردار و آلودگی کمتره و از این نظر خیالش راحتتره و تو فیزیوتراپی شما مستقیما با بیمار سر و کار داری و کم کم خوب شدن حال بیمار رو میبینی برخلاف علوم ازمایشگاهی که بیشتر با خون و ترشحات بدن بیمار سر و کار دارن نه خود بیمار. برخی از داروها از قبیل شل کنندههای عضلانی مانند اورفنادرین یا داروهای ضد عصب مانند گاباپنتین، دلوکستین، لیریکا، ونلافاکسین یا سایر داروها از قبیل تاپندادول میتواند به تسکین درد کمک کند. در بخش زیر به چند مورد از فاکتورهای خطر اشاره میکنیم که باعث میشوند ریسک بروز درد کمر افزایش پیدا کند. معمولاً پس از انجام عمل جراحی درد میتواند تا مدتی پس از آن که بافت به مقدار کافی بهبود پیدا کرده است از بین نرود. درمان این اختلال میتواند دشوار باشد و معمولاً به حضور متخصص درد نیاز دارد. ​​​ ​!

مصرف داروهایی که به تجویز پزشک نیاز دارند معمولاً توسط متخصص درد برای تسکین درد توصیه میشوند. در صورتی که علت بروز درد از بین رفته باشد اما در همچنان ادامه داشته باشد و مدت زیادی از بروز آن بگذرد و به یک فرد ناتوان کننده و مزمن تبدیل شود و به روشهای درمانی توصیه شده توسط متخصص درد که در زمینه درمان انواع درد مزمن از قبیل درد مزمن کمر تخصص دارد پاسخ ندهد پزشکی اقدامات دیگری را اتخاذ خواهد کرد. زانو درد مزمن بهندرت بدون درمان خوب میشود و همیشه به یک حادثه مربوط نمیشود و اغلب نتیجه چندین علت و مشکل پزشکی است. در حال حاضر هشت عامل تایید شده توسط وزارت دارو و غذا () می باشند؛ هر کدام از آنها یک مرحله از فرایند التهاب را مسدود می سازند، بدون اینکه تمام سیستم ایمنی را مهار کنند. در نوروپاتی دست ها و بازوها هم ممکن است بی حس شود، خواب رفتگی و سوزش ناشی از نوروپاتی شب ها بدتر می شود. بالشتک آرنج درد را کاهش می دهد و گردش خون را بهبود می بخشد، اما در همین حال با استفاده از پارچه سبک و متناسب که هوا از آن عبور می کند پس از ساعت ها استفاده احساس راحتی می کنید.

علائم و نشانههای درد کمر چیست؟

این تمرینات می تواند شامل استفاده از دوچرخه ثابت، دستگاههای الپتیکال (Elliptical) یا پله نوردی، پیاده روی و آب درمانی باشد. کف دستها و زانوهایتان را روی زمین قرار دهید. استرس، اضطراب و افسردگی میتواند بر تمرکز فرد روی کمر درد و همچنین درک بیشتر شدت آن تأثیر بگذارد. در اکثر موارد درد شدید کمر میتواند به صورت خفیف رخ بدهد و به کمک روشهای درمانی ساده برطرف گردد. این اختلال معمولاً در نقاط بالای ستون فقرات و در قسمت گردن و قفسه سینه به وجود میآید اما علائم و نشانههای آن و عوارض مرتبط با این اختلال را میتوان در قسمت پایین ستون فقرات و پاها احساس کرد. علائم و نشانههای درد کمر چیست؟ درد کمر معمولا پس از بروز آسیب دیدگی ایجاد میشود ولی گاهی اوقات شروع علائم و نشانههای آن به تاخیر میافتد. مثلاً اگر دویدن درد زانو را بیشتر می کند، به جای آن می توانید از شنا درمان دیسک کمر چیست و آیا حتما باید جراحی شود؟ استفاده کنید. &;​​ !

برای راحت بودن در بستر، بیمار می تواند به پشت بخوابد، سر و شانه ها را بالا قرار داده و زیر زانوهایش یک بالش قرار دهد و ا اینکه به پهلو بخوابد و زانوئی که در بالا قرار می گیرد خم کرده و بین دو زانو یک بالش بگذارد۔ بازویتان را مقابل خود نگه دارید، مچ دست را خم کرده و انگشتهای به سمت زمین باشد. معمولاً درد کمر خفیف است به صورت خود به خود بهبود پیدا میکند اما در برخی موارد درد کمر میتواند پیچیده باشد که به ارزیابی توسط متخصص درد یا پزشک متخصص که در زمینه تشخیص دهد تخصص دارد نیاز خواهد داشت و پزشک به ارزیابی بیمار میپردازد تا بتواند یک برنامه درمانی را برای بهبود شرایط او طراحی کند. هنگامی که فشردگی دقیقا درون خود کانال نخاعی رخ میدهد به این وضعیت تنگی کانال نخاعی گفته میشود و در صورتی که این وضعیت جدی باشد باعث میشود که خود طناب نخاعی نیز فشرده شود که به این حالت میوپاتی گفته میشود. بیماری و پارگی دیسک کمر مانند هر بیماری دیگر می تواند به صورت خفیف ، متوسط و شدید باشد . در حقیقت کمر درد معمولا علامتی رایج از افسردگی است و می تواند نشان دهنده وجود آن باشد.