خبر صفر تا صد شرایط و مراحل واردات خودروی خارجی مجله بیمه

دنده خودرو ایران خودرور با حذف چند آپشن، قیمت این خودروی سمند را کاهش داد. ایران خودرو در سال ۱۳۸۳ نسخه LX را با فیس لیفت ظاهری سبک و امکانات جدید به بازار عرضه کرد. البته با مقایسه پراید و ساینا در بخش ایمنی باید گفت ساینا از بدنه مستحکمتر، امکانات بیشتر و فرمان پذیری و چسبندگی بهتری نسبت به دیگر عضو خانواده سایپا برخوردار است. ترمز دیسکی یا کاسهای؛ کدامیک بهتر است؟ به علاوه، وزن ترمزهای دیسکی به مراتب کمتر از ترمزهای کاسهای است و قادرند با سرعت بیشتری آب را از روی دیسک کنار بزنند. پراید پا به سن گذاشته همچنان میزان مصرف سوخت ترکیبی 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر را در کارنامه دارد، در حالی که ساینا اندکی بیشتر سوخت میسوزاند و میزان مصرف آن صدی 7 اعلام شده است. در مقایسه پراید و ساینا، انتخاب بین این دو خودرو وابسته به نیازها و ترجیحات شماست. در این نوع ترمز سعی شده مشکلات موجود در نمونههای کاسهای تا حد امکان برطرف تعویض دنده خودرو به صورت صحیح چگونه باید انجام گیرد؟ منیبان شود. در این گزارش جامع تلاش کردهایم تا شما را با ضمن آشنایی بهترین سیستمهای ترمز دنیا و کمپانیهای سازنده آنها، با تمام مباحث مربوط به سیستم ترمز ماشین اعم از انواع سیستم ترمز، ترمز دیسکی و کاسه ای، مواجهه با بریدن ترمز و …

اهمیت ترمز خودرو بر هیچکس پوشیده نیست اما کمتر رانندهای از بهترین سیستمهای ترمز دنیا اطلاعاتی در دست دارد. بخشهای اصلی تشکیل دهندهی ترمزهای دیسکی، دیسک ترمز، لنتها و کالیپر ترمز است. نیروی حاصل از روغن ترمز به کفشکها فشار وارد میکند و سبب اصطکاک لنتها با کاسه ترمز و درنهایت توقف خودرو میشود. دیسک ترمز به چرخ متصل میشود و همزمان با چرخ میچرخد، دو طرف آن با لنتها احاطه شده است و کالیپر ترمز که همان محفظهی پیستون فرعی ترمز است، به لنتها متصل است. اواپراتور کولر تنها قطعهای از سیستم کولر خودرو است که در داخل کابین خودرو و در پشت داشبورد ماشین نصب میشود. کاسهی ترمز همزمان با چرخش چرخ شروع به چرخیدن میکند و به محض فشردن پدال ترمز، نیروی هیدرولیک به پیستون متصل به کفشکها انتقال مییابد و با عملکردن پیستون، کفشک به سطح داخلی کاسه میچسبد و سبب کاهش سرعت چرخ میشود. سپس، نیروی پیستون به سیال موجود در پشت پیستون وارد شده و سبب حرکت سیال در لولهها میشود و با ایجاد فشار لنت بر دیسک یا کفشک با کاهش سرعت و متوقف کردن خودرو می شود. این نوع ترمزها برای دو منظور استفاده میشود. بر خلاف گذشته امروزه از ترمزها علاوه برکاهش سرعت و متوقف کردن ماشین ، در فرمانپذیری و حتی شارژ باتری خودروهای برقی استفاده می کنند. ​​​​​!

در حال حاضر خودروهای تولید داخلی سمند ، سمند ، باردو، کاروان، سایپا ۱۳۱و سایپا ۱۴۱ توقف تولید شدهاند. یک خودرو تا زمانی ایمن است که بهموقع و با سرعت قابلقبول توقف کند و این وظیفه بر عهده ترمز خودرو است. بدیهی است که این نیرو توسط اجزا و لوازمی و با به کار گیری اصول فیزیکی چندین برابر شده تا بتواند خودرو را با این وزن و سرعت متوقف کند یا از سرعت آن بکاهد. پدال نشان داده شده در پایین شکل ، پدال کلاچ می باشد که وظیفه قطع و وصل ارتباط بین موتور و گیربکس را بر عهده دارد. زمانیکه قصد تعویض دنده خودرو به دنده بالاتر در زمان حرکت بدون استفاده از کلاچ را دارید، قطعا کار سادهای نخواهد بود و باید به اعمال فشار بیشتری اینکار را انجام داد. از زمان تولید و اختراع اولین خودرو ، نحوهی و شیوه ی متوقف کردن خودرو یکی از دغدغههای اصلی بوده است.

البته استثناهایی مانند سیتروئن زانتیا (بیشتر محصولات خانواده سیتروئن)، این سیستم را بر محور جلو قرار داده است. هنگامیکه ماشین در حالت درجا کار کردن قرار میگیرد، معمولاً دمای موتور کمی افزایش پیدا میکند. اما پس از اینکه راننده پای خود را از روی پدال بردارد، شیر هوا مجدد باز میشود و از طرفی فنر موجود در سیستم به بازگشت پدال و اتصالات کمکی آن به حالت اولیه کمک میکند. در این نوع ترمز یک کاسهی تو خالی به همراه دو کفشک درون آن پشت چرخ نصب میشود. آشنا کنیم. پس با فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی ماشین نو همراه تفاوت تیپ‌های 206 باشید. مطمئن باشید که شرکت های خودروسازی بر نوع لنت مورد نیاز خودروی شما تحقیقات زیادی به همراه کمپانی های لنت سازی انجام داده اند. در روزهای سرد و بارانی با سرعت بالا رانندگی نکنید تا نیاز به ترمزگیری ناگهانی نداشته باشید. از مشکلات ترمز کاسهای میتوان به قدرت ترمزگیری پایین و داغ شدن سریع در صورت استفادهی مداوم اشاره کرد. برای اطلاع از این موضوع آنچه در ادامه خواهیم گفت را مطالعه کنید تا کمی بیشتر با ترمز دیسکی و کاسهای آشنا شوید. اغلب خودروهای جدید برخلاف مدلهای قدیمیتر به ترمز دیسکی مجهز هستند اما دلیل این کار چیست؟ سپس با پیشرفت صنعت خودروسازی سیستم ترمز بر هر چهار چرخ خودرو اعمال و نصب گردید.