مردی در قتل ژاکلین آوانت در بورلی هیلز دستگیر شد



پلیس بورلی هیلز ژاکلین آوانت، نیکوکار برجسته لس آنجلسی و همسر کلارنس آوانت، اسطوره موسیقی را دستگیر کرد.

مقامات بورلی هیلز روز پنجشنبه طی یک نشست خبری گفتند که پلیس آریل مایور 29 ساله از لس آنجلس را در ارتباط با قتل دستگیر کرده است.

پلیس گفت مینور در جریان تیراندازی به آوانت از یک تفنگ AR-15 استفاده کرد و سپس در خانه دیگری در جریان تلاش ادعایی برای سرقت در هالیوود به پای او شلیک کرد.

مقامات گفتند که دوربین های مداربسته متعدد نشان می دهد که یک ماینور پس از تیراندازی که منجر به کشته شدن آوانت شد، در حال رانندگی از بورلی هیلز به سمت شرق بود.

مدت کوتاهی پس از تیراندازی آوانت، افسران بخش هالیوود در اداره پلیس لس آنجلس به خانه ای در 6000 بلوک در Graciosa Drive رسیدند. مردی را در حیاط خانه پیدا کردند که گلوله به پاش اصابت کرده بود. پلیس تشخیص داد که او به طور تصادفی در جریان سرقت منزل به خود شلیک کرده و دستگیر و به بیمارستان محلی منتقل شده است.

بلیک چاو معاون رئیس پلیس لس آنجلس گفت که یک “فرمانده ساعت هوشمند” در هالیوود این نقاط را به پرونده آوانت متصل کرده و به بورلی هیلز هشدار داده است. مینور از آن زمان تاکنون در بازداشت پلیس بوده است.

مارک استنبروک، رئیس پلیس بورلی هیلز به تایمز گفت: “این یک وضعیت غم انگیز است و در حالی که ما از دستگیری خود خوشحالیم، من برای خانواده احساس ناراحتی می کنم.”

پلیس می گوید مظنون به ژاکلین آوانت با یک تفنگ AR-15 در خانه آوانت شلیک کرد. این سلاح به عنوان یک تفنگ “متعارف” AR-15 توصیف شد، نه از نوع فشرده.

اداره پلیس بورلی هیلز مسئول تحقیق در مورد حوادث بورلی هیلز و هالیوود بود. پلیس می گوید نظارت و شواهد دیگر، از جمله اسلحه، ماینور را به هر دو مورد مرتبط می کند.

استنبروک گفت مینور در ماه سپتامبر از زندان ایالتی آزاد شد و دارای “سوابق کیفری گسترده” است که شامل دزدی و سرقت می شود. او تنها مظنونی است که پلیس در تحقیقات قتل به دنبال آن است.

استنبروک روز پنجشنبه گفت: “به جامعه بورلی هیلز، اجازه دهید به شما اطمینان دهم، این یکی از محافظت شده ترین و تحت نظارت ترین شهرهای جهان است.” ما در اینجا هیچ نوع جنایتی را تحمل نخواهیم کرد. بگذارید این پیامی برای هر کسی باشد که به ارتکاب جنایت در بورلی هیلز فکر می کند: شما دستگیر خواهید شد و به دست عدالت سپرده خواهید شد.

پلیس کمی قبل از ساعت 2:30 بامداد روز چهارشنبه به یک تماس تیراندازی در 1100 Block Mator Place در محله مجلل Trousdale Estates پاسخ داد و مأموران پس از ورود ژاکلین را با شلیک گلوله پیدا کردند. او به بیمارستان سدارز سینا منتقل شد و بعداً در آنجا درگذشت. استنبروک گفت که کلارنس و یک نگهبان امنیتی نیز در جریان تیراندازی در خانه بودند.

رئیس جمهور گفت که به نظر می رسد هیچ چیز آشکاری از خانه گرفته نشده است، اما گفتن قطعی آن مدتی طول می کشد.

ویدئوی هوایی از صحنه روز چهارشنبه یک در شیشه ای کشویی را نشان داد که به نظر می رسید شکسته شده است.

آوانت، 81 ساله، برای چندین دهه یک شخصیت برجسته در سیاست ملی دموکراتیک و همچنین یک بشردوست در لس آنجلس بوده است.

در یک مقطع زمانی او به عنوان رئیس Neighbors of Watts، یک گروه پشتیبانی برای مرکز مراقبت از کودکان جامعه مرکزی جنوب و صندلی سرگرمی NOW Auctions کار می کرد.

شوهر او یک چهره افسانه ای در صنعت موسیقی است و با ستارگانی مانند جیمی اسمیت، لالو شیفرین، بیبی فیس، بیل ویترز، سیکستو رودریگز، گروه SOS و شرل کار می کند.

او که با نام “پدرخوانده سیاه” شناخته می شود، در سال 2016 در پیاده روی مشاهیر هالیوود یک ستاره دریافت کرد و در سال 2021 وارد تالار مشاهیر راک اند رول شد.

دختر آنها، نیکول آوانت، در دوران دولت اوباما به عنوان سفیر ایالات متحده در باهاما خدمت می کرد و با تد سارانوس، مدیر عامل و مدیر ارشد محتوای نتفلیکس ازدواج کرده است. در سال 2007، او روابط عمیق والدینش را با رهبران دموکرات از جمله بیل و هیلاری کلینتون توصیف کرد.

در بیانیه ای، خانواده آوانت و ساراندوس گفتند: “از شهرداری بورلی هیلز، BHPD و تمامی مجریان قانون به دلیل دقت در این موضوع تشکر می کنیم. اکنون اجازه دهید عدالت اجرا شود.”

قتل آوانت در هالیوود و همچنین در محافل سیاسی، جایی که او شخصیت محبوبی بود، شوک ایجاد کرد.

رجینالد هادلین، کارگردان فیلم مستندی درباره کلارنس آوانت در سال 2019، ژاکلین را به عنوان “الگوی نقش و محبوبیت جهانی در جامعه و زندگی ما” توصیف کرد و گفت که از این خبر ویران شده است.

کلینتون رئیس جمهور سابق از جمله کسانی بود که پس از تیراندازی آوانت را ستود. توییتر اینکه او “یک زن فوق العاده، یک شریک فوق العاده برای کلارنس و یک مادر برای الکس و نیکول، یک شهروند فعال و دوست عزیز من، من و هیلاری به مدت 30 سال.”

کلینتون گفت: «او تحسین، احترام و محبت را در همه کسانی که او را می‌شناختند برانگیخت. “ما دل شکسته ایم. دلمان برایش تنگ خواهد شد.”